Foros ›
Autor
Mensaxe
xabi

Montañés
Montañés
31/07/07
159 Carreiras
5372 Mensaxes

Respostar citando Envío Lun, 24 Mai 2010, 22:35
Asunto: Dureza Carreiras Montaña

o fío de todo o comentado sobor as probas de montaña vou expresa-la miña opinión unha vez mais, aínda que algúns se amolen.

A dureza dunha carreira de montaña non se pode medir por termos relativos coma o desnivel acumulado, inflúen outros moitos factores:

1º- lonxitude da proba: de correr 21km (Tebaida, Xalo) a correr 42 (Penedos) , 35 (Parada), 29 (Alto Sil)....cambia da caraio o conto!!! A partires do km25 e onde a capacidade de resistencia se impón e iso soio se traballa no monte con adestramentos de mais de 2h30min.
Exemplo: Lalo Rosales sácame nun 10mil case 6 minutos, pero en Penedos soio me puido sacar 10minutos con mais adestramentos ca mín no lombo

2º- Altitude : cientificamente está comprobado que a partires de 1500 metros a deficiencia de oxíxeno endurece a proba. Iso soio acontece en Galicia en Penedos. O outro día en Vizcodillo a partires do Lago e ate o cumío (2200m) adiantei a mais de 20 corredores que en asfalto me pulen

3º- terréo : non e o mesmo correr por pista ou camiño forestal que por carreiros coma acontece en Parada

4º- A dificultade técnica das baixadas : 3 cartos do mesmo, por unha pista forestal todo Deus se lanza, pero por camiños de cabras o caralliño, hai que telos ben amarrados. Neste senso a baixada hacia o val de Paradela en Penedos resulta compricadísima!!!

Nunca corrín en Parada, pero son de Rabacallos e conservo a casa da miña visaboa no veciño pobo de A Chandrexa polo que coñezo ben a primeira subida desa carreira i é do mais duro que se pode atopar, equiparable o pior muro dunha proba da Copa de España de carreiras de montaña.

A todo isto, unha aperta
OSCAROURENSE

Maratoniano
Maratoniano
8/09/08
0 Carreiras
6676 Mensaxes
Ourense
Respostar citando Envío Mar, 25 Mai 2010, 8:32
Asunto: Re: Dureza Carreiras Montaña

Resumiendo.... podriamos calificar...
PENEDOS: maraton, duro, por distancia, altura y terreno
PENEDOS : CROSS (semifacil) asequible por distancia y terreno (buen sito para inciarse)
PARADA DO SIL : Durisimo (media distancia), terreno (no tanto por altura) (por cierto no la corri evidentemente)
TEBAIDA: Normal , asequible pero con terreno que empieza a ser tecnico
TRUCHILLAS: duro por terreno y altura

ufff la verdad pense que seria mas facil catalogar, pero ya veo qye no... segun empece empece a ver la complejidad de calificarlas.... seguramente (y hablo desde el punto de vista de un muy-novato en la materia) habria que hacer calificaciones por puntos y por aspectos (terreno-altura-distancia etc)
tambien influye la forma de correr una carrera... en una que se ande bastante tambien se descansa (al menos yo que lo tomo con calma). eso si, aun asi el cansancio se acumula

en todo caso, dejo esto aqui para que cada uno haga sus puntualizaciones
por cierto.... evidentemente como ya apuntaron por aqui, no es lo mismo encontrarse Truchillas con nieve que con ventisca que con sol, qye con lluvia.. o imaginaros Penedos con Nieve (aunque es Manzaneda casi ni nieva en invierno Guiño os lo digo yo)

por cierto.. Equipo de Raid? uffff yo ni con GPS... pero de montaña? se pensaria (en Ourense solo hay de carreras el CAM y el de Parada no?

Esprintes inde nai - ORT (Ourense Running Team)- El Equipo
Esprintes Ourense .- El club
La caña de España !
oscarunin.blogspot.com
esprintes.blogspot.com
toledano

Super Veterano
Super Veterano
4/07/08
0 Carreiras
2244 Mensaxes
OURENSE
Respostar citando Envío Mar, 25 Mai 2010, 9:19
Asunto: Re: Dureza Carreiras Montaña

Grazas Xabi.

Fas uns matices técnicos moi razoados.

Paréceme que che gusta máis a montaña que o asfalto.

SAÚDOS

Esprintes inde nai - ORT (Ourense Running Team)

Grelos, sexo, e muiñeira.
TONIO

Foreiro Xuvenil
Foreiro Xuvenil
11/06/09
0 Carreiras
189 Mensaxes
REDONDELA
Respostar citando Envío Mar, 25 Mai 2010, 11:32
Asunto: Re: Dureza Carreiras Montaña

home,non hai coor ,moito mais bonito correr en montaña que en asfalto,o meu entender,claro esta.Eainda que se sufra mais tamen o pasamos millor,esas costiñas para riba ,esas costiñas para baixo e eses paraxes maravillosos que temos,caralludo,chimpalle unha jasiosa,que ben o pasamos no monte.
castiñeiras

Montañés
Montañés
14/11/05
0 Carreiras
829 Mensaxes
Castiñeiras
Respostar citando Envío Mar, 25 Mai 2010, 12:28
Asunto: Re: Dureza Carreiras Montaña

Teño a sensación que en Galicia identificamos as probas de montaña con moitos kilometros i eu creo que se poden facer probas deste tipo con unha kilometraxe máis asumible, entorno os 10000 mts.
Do mesmo xeito, temos asumido que teñen que ten uns desniveis importantes, e son da opinión que se poden facer probas de montaña sin tanta dificultade.
jecarqui

Foreiro Senior
Foreiro Senior
12/10/05
0 Carreiras
721 Mensaxes

Respostar citando Envío Mar, 25 Mai 2010, 13:08
Asunto: Re: Dureza Carreiras Montaña

Totalmente de acuerdo con el compañero Xabi, en cuanto a las durezas de las carreras. Y como bien dice Tonio, no hay color a la hora de correr por el monte que por asfalto. Saludos y a seguir entrenando.

Saludos a tod@s.
santa

Foreiro Xuvenil
Foreiro Xuvenil
10/07/09
0 Carreiras
259 Mensaxes
Boiro
Respostar citando Envío Mar, 25 Mai 2010, 19:38
Asunto: Re: Dureza Carreiras Montaña

Sin duda a montaña mais bonitas as carreiras ainda que te podas perder ou caer cada pouco, hay entrenar polo monte para non caer, pero a ver si termina esto do circuito e logo vemos.Como non estou moito o tanto delas, posto que solo levo tres e gustoume a experiencia, Xavi ti que estas o tanto podesme informar das fechas de futuras probas.

un saudo
xabi

Montañés
Montañés
31/07/07
159 Carreiras
5372 Mensaxes

Respostar citando Envío Mar, 25 Mai 2010, 21:45
Asunto: Re: Dureza Carreiras Montaña

qero matizar que iste tema foi movido eiqui por un moderador ( ben feito por certo) e non busco trifulca, soio dar a miña humilde e inexperta opinión dun tipo que non foi quen de baixar da 4h15min en Penedos do Lobo.

Aproveito a ocasión pra anunciarvos que na proba de Parada do Sil o vindeiro 24 de Outubro agardo ter acondicionada a casa da miña querida e finada visaboa polo que vos convito a unha comida postcarreira o carón dunha desas vellas lareiras.

Unha aperta
OSCAROURENSE

Maratoniano
Maratoniano
8/09/08
0 Carreiras
6676 Mensaxes
Ourense
Respostar citando Envío Mar, 25 Mai 2010, 22:36
Asunto: Re: Dureza Carreiras Montaña

Parada do sil, sera uno de mis objetivos.... extratosfericos objetivos... pero no se yo si estare para enfrentarme a eso...
nos vemos

Esprintes inde nai - ORT (Ourense Running Team)- El Equipo
Esprintes Ourense .- El club
La caña de España !
oscarunin.blogspot.com
esprintes.blogspot.com
BUBA

Novo foreiro
Novo foreiro
18/11/08
0 Carreiras
45 Mensaxes
ourense
Respostar citando Envío Mér, 26 Mai 2010, 17:26
Asunto: Re: Dureza Carreiras Montaña

para mi es mucho más reconfortante correr en montaña, te olvidas del tiempo por km y conectas otro chip, creo que un poco menos competitivo.
Este año procuraré ser de la partida en parada de Sil, máxime con el ofrecimiento de Xabi.
Un saludo
corvo

Foreiro Veterano
Foreiro Veterano
14/05/07
100 Carreiras
1773 Mensaxes
Viana do Bolo
Respostar citando Envío Mér, 26 Mai 2010, 18:20
Asunto: Re: Dureza Carreiras Montaña

Eu creo que de menos competitiva nanai Nono Nono . En asfalto tamen hai moita xente que o toma con tranquilidade. O que pasa e que creo que son cousas distintas e a forma de afrontalas polo tanto tamen é distinta; sin entrar noutros aspectos.

Para min, sin ter nin idea de carreiras de montaña ( de asfalto tampouco sei moito) a principal diferencia e que na montaña tamen hai que preocuparse de donde se poñen os pes , ademais de intentar ir o máis rápido posible
Bierzo-baggie

Novo foreiro
Novo foreiro
11/12/05
0 Carreiras
11 Mensaxes

Respostar citando Envío Mér, 26 Mai 2010, 21:25
Asunto: Re: Dureza Carreiras Montaña

No estoy de acuerdo, por lo menos en mi caso.

En las carreras de montaña de verdad hay que andar y hay que saber cuando andar.

En las carreras de asfalto ir andando es a veces mal visto.

Para mí las carreras de montañas son más tranquilas y menos competitivas, las carreras de asfalto más rápidas y más duras...por la "obligacion" de mantener ritmos elevados durante mucho tiempo.

Supongo que cada uno es un mundo.....
Kandpalleiro

Experto no foro
Experto no foro
17/12/03
142 Carreiras
3200 Mensaxes
Ponferrada
Respostar citando Envío Xov, 27 Mai 2010, 4:41
Asunto: Re: Dureza Carreiras Montaña

Carreiras de Montaña: Os criterios da FEDME marcan unha distancia mínima... no que sí concordo é en que as "carreiras de monte" son diferentes.

A Dureza: Hai moitos factores que determinan que unha proba se faga dura; dende o meu punto de vista:

* Lonxitude total da proba
* Lonxitude dos tramos contínuos con pendente superior ó 5%
* Tipo de superficie polo que se corre, en especial os tramos en ascenso sinalados e as zonas de descenso forte.
* Climatoloxía e como afecta ás condicions do terreo. (que llo digan ós de Truchillas deste ano)
* Nº de trocos subida forte/baixada forte no percorrido
* Altitude...a descripción técnica da disminución de Po2 non fala de efectos notables ata os 2500 mts aínda que certamente os estudos que coñezo estan feitos sobre 'actividade normal' e non deportiva.

Os termos de desnivel absoluto e acumulado se empregan dende o punto de vista técnico por ser doadamente obxetivables cunha traza.

O problema que se está a dar este ano coas probas e os coeficientes parte de toda esta variabilidade; non cabe dúbida de que as probas "de monte"/montaña teñen o seu 'nicho de mercado' vencellado intimamente ó turismo activo e rural e que son unha oportunidade de desenrolo para zonas que eran consideradas apartadas.

Dotarse de unha ferramenta para "medir" esa dureza por consenso é un paso imprescindible para que unha competición multiproba acade credibilidade e 'enganche' (si cabe mais) ós "tolos do monte".

Fas exercicio ou deporte?
acarreiradunkan.blogsp...porte.html
a4velas

Foreiro Xuvenil
Foreiro Xuvenil
21/05/10
0 Carreiras
244 Mensaxes

Respostar citando Envío Ven, 28 Mai 2010, 16:25
Asunto: Re: Dureza Carreiras Montaña

hola nenos soy nuevo aqui ...despues de 8 años opositando y suspender he decidido vivir la vida y hacer lo que kiero y me gusta...voy correr por montaña......a ver si doy la talla
xabi

Montañés
Montañés
31/07/07
159 Carreiras
5372 Mensaxes

Respostar citando Envío Ven, 28 Mai 2010, 16:33
Asunto: Re: Dureza Carreiras Montaña

a4velas escribió:
hola nenos soy nuevo aqui ...despues de 8 años opositando y suspender he decidido vivir la vida y hacer lo que kiero y me gusta...voy correr por montaña......a ver si doy la talla

bienvenido!!!

por cierto, veo que hay quien está peor que yo, porque yo estoy a2velas, pero tu a 4 ,jejeje Mr. Green Razz .... chiste fácil , disculpa. nos vemos por el monte correlega, un saludo





Podes publicar novos temas
Non podes responder a temas
Non podes editar as túas mensaxes
Non podes borrar as túas mensaxes
Non podes votar nas enquisas
Non podes adxuntar arquivos
Podes descargar arquivos