Foros ›
As Carreiras e o Medio Ambiente: a nosa asignatura pendiente
Foros de debate / Carreiras Populares en Galicia
Respostar ao tema

Autor
Mensaxe
Sandro

Foreiro infantil
Foreiro infantil
14/03/11
0 Carreiras
77 Mensaxes

Respostar citando Envío Sáb, 03 Dec 2011, 22:09
Asunto: As Carreiras e o Medio Ambiente: a nosa asignatura pendiente

Seguro que todos temos adestrado algunha vez por estrada e nos temos sorprendido da enorme cantidade de porquería que hai nas cunetas. Seguro que ese feito pasa desapercibido para a maioría da xente que circula en coche, e só a pé de estrada se é capaz de observar este detalle. Non deixa de sorprenderme que, nos tempos de hoxendía, moita xente non sexa capaz de esperar a que o vehículo se deteña para depositar dunha forma cívica o seu envase de plástico nun contenedor. Envases de plástico que, desgraciadamente, conforman a gran maioría de desperdicios que hai nas cunetas e que, todos sabemos que quedarán no noso contorno por centos de anos.

Seguramente que a inmensa maioría dos participantes deste foro, xa que sendo todos xente partidaria dunha vida sana, tratamos de non emporcar a nosa terra. Moitas veces vemos nunha carreira popular aos nosos compañeiros de afición desviarse uns pasiños para tratar de botar a botella do avituallamento nun contenedor cercano. E en todas as carreiras que se celebran nun entorno urbán de seguro que os servicios municipais de limpeza e os voluntarios das carreiras tratan de recoller todas esas botellas.

Nembargantes temos unha grande asignatura pendiente nas carreiras que se celebran nas estradas, fora dos cascos urbanos, onde a botella dun avituallamento remata a maioría das veces nas cunetas. Non poido poñer nomes, porque éste é un defecto común a todas as carreiras non urbanas. Tampouco é a miña intención botar as culpas ás organizacións, que bastante teñen elas con todo o que fan por nós. E moito menos trato de individualizar, o cal sería imposible, amén de inxusto, pero é innegable que todos e cada un de nós temos a nosa cuota de responsabilidade neste feito.


Por iso, e posto que non atopei este tema no foro coa axuda da 'Busca', me permito abrilo coa intención de debatir entre todos dunha forma constructiva e realista o que se pode facer para minimizar, ou mesmo evitar no futuro, que o lixo que xeneramos practicando o noso deporte favorito afecte dunha forma tan desfavorable ao noso Medio Ambiente. Eu son dos que pensa que non se poden cambiar os nosos hábitos dun día para outro, pero nalgún intre se ten que comenzar. Oxalá que estemos cada día mais preto de poder participar en carreiras con Selo de Garantía Medio Ambiental.

Saúdos a todos. E anímovos a debatir e a suxerir ideas.
delfin38

Foreiro infantil
Foreiro infantil
9/10/08
0 Carreiras
136 Mensaxes

Respostar citando Envío Sáb, 03 Dec 2011, 23:53
Asunto: Re: As Carreiras e o Medio Ambiente: a nosa asignatura pendiente

Hola a todos, muy buena foto, igual los de la marca del agua estan contentos con la publicidad, pero lo unico que creo que viene a demostrar es que seguramente cerca de donde estas los envases habia un contenedor y la gente que se avituallo unos metros antes, intento meterla dentro, cosa aldo dificil cuando vas corriendo, pero al menos se intenta y si no se consigue por lo menos quedan muy proximas, lo cual facilita su recogida posterior. No vengamos con temas de medioambiente y esas cosas, que la gran mayoria de los que practicamos este deporte ya estamos concienciados con esas cosas, asi que sigamos cuidando el entorno como lo hacemos y en las carreras por caer un botellin al suelo no le demos tantas vueltas, esta es mi opinion sobre un tema al que ni iba a responder, porque para mi sobra en este foro, aunque sea un tema respetable como cualquier otro que se abre.
Saludos
safardatxo

Multimedia
Multimedia
10/12/06
0 Carreiras
4783 Mensaxes
vigo
Respostar citando Envío Dom, 04 Dec 2011, 9:29
Asunto: Re: As Carreiras e o Medio Ambiente: a nosa asignatura pendi

La gran mayoria? Silbar Silbar
Yo,siempre tiro la botella en el contenedor,y si no la se meter,pues me paro
En las carreras de montaña,donde no hay contenedor,no vale esa excusa,la gente sigue tirando vasos,geles y lo que sea en el monte,a pesar de estar penalizado,tanto cuesta guardarlo en un bolsillito,a mi me parece bien este post.
XoseM

Mods
Mods
21/10/08
0 Carreiras
2219 Mensaxes
Galiza
Respostar citando Envío Dom, 04 Dec 2011, 11:10
Asunto: Re: As Carreiras e o Medio Ambiente: a nosa asignatura pendiente

a conto de esto, e centrado nas carreiras polo monte, o propio Killian Jornet pedía cabeciña a tod@s os que imos polo monte.

Cita:
EdCaballer Ed Caballer
Estic fart de trobar envasos de gels tirats per la muntanya!!! @Salomon_Spain @kilianj un RT aviam si concienciem a la gent!! #notireselgel

de aquí: twitter.com/#!/kilianj

-- Chámame "ghose"
Magono

Montañés
Montañés
20/03/11
292 Carreiras
741 Mensaxes
Lugo
Respostar citando Envío Dom, 04 Dec 2011, 11:35
Asunto: Re: As Carreiras e o Medio Ambiente: a nosa asignatura pendiente

Es un tema curioso, nadie tira la lata de coca-cola en el pasillo de su casa, a quién se le ocurriría, pero en las escaleras, en el portal, en el ascensor o en el garaje de tu casa, siempre que no sea unifamiliar, ya hay mucha gente que "piensa" que no está mal, el porcentaje de "cívicos" crece cuando sales del edificio, y vuelve a crecer al salir del barrio y de la ciudad y así hasta el infinito.
bardallas

Foreiro Senior
Foreiro Senior
10/03/09
93 Carreiras
454 Mensaxes
O Burgo, Culleredo
Respostar citando Envío Dom, 04 Dec 2011, 12:24
Asunto: Re: As Carreiras e o Medio Ambiente: a nosa asignatura pendiente

Muy buen tema, Sandro. A lo largo de las carreras que he corrido he visto de todo. Recuerdo a un elemento que delante de mí tiró un botellín con todas sus fuerzas al monte en medio de la subida al Aloia.
Particularmente distingo dos casos: en las carreras urbanas, si no me es posible tirarlo en un contenedor, lo hago cerca del avituallamiento para facilitar su recogida. En las carreras rurales, sea cerca o lejos del avituallamiento, lo deposito en un contenedor y si no puedo me llevo el botellín hasta la meta, que no pesa nada.

"Cuando no puedas correr, camina. Cuando no puedas caminar, usa el bastón. Pero nunca te detengas!". Madre Teresa de Calcuta.

bardallas.blogspot.com/
Paultargat

Foreiro Xuvenil
Foreiro Xuvenil
2/11/09
0 Carreiras
222 Mensaxes

Respostar citando Envío Dom, 04 Dec 2011, 14:27
Asunto: Re: As Carreiras e o Medio Ambiente: a nosa asignatura pendiente

Yo suelo correr con un contenedor de basura en la espalda. Todo por el medio ambiente. Si en el recorrido quedan botellas, es responsabilidad del organizador y cobrador, y no del pagano
ROJO

Maratoniano
Maratoniano
27/01/08
0 Carreiras
247 Mensaxes

Respostar citando Envío Dom, 04 Dec 2011, 14:38
Asunto: Re: As Carreiras e o Medio Ambiente: a nosa asignatura pendiente

yo intento en el contenedor pero sino cerca del avitualla miento en la MM de ferreirua te dan el avitualla miento y a 50 m o mas ponen un cubo para echar la botellas pero no solo hay este problema cuando salgo en bici por ahí y vamos por carreteras secundarias como al de castre-lo a arnoya veo tirado colchones ruedas lavadoras pantallas de television ordenadores es una verdadera vergüenza esta gentuza y hoy fuimos por luintra hacia esgos un paisaje preciosa y me encuentro todo un escombre-ro de basura tirado en una cuneta.
runrunpabli

Foreiro Veterano
Foreiro Veterano
3/02/09
0 Carreiras
1237 Mensaxes

Respostar citando Envío Dom, 04 Dec 2011, 16:16
Asunto: Re: As Carreiras e o Medio Ambiente: a nosa asignatura pendiente

Para min esta claro, si queres que alguen aprenda que vexa exemplos, temos que empezar por nos mesmos, e iso de que a malloria tiran as cousas nos contenedores(refiroe durante as carreiras) para min e mentira a gran malloria non o fai, e no monte ainda peor, porque xa non nos molestamos en deixar os geles nas cunetas, senon que os tiramos ben lonxe para que non se miren e asi parecemos "civicos" que non fixemos nada, total como non se mira.
todo e cuestion de habitos e de creer que como xa pagamos inscripcion temos dereito, pagamos impostos, pois que barran, e asi case con todo, somos a raza que peor trata o seu entorno, "menos mal que somos intelixentes", pero solo para impoñernos as outras.
trevinca

Foreiro Xuvenil
Foreiro Xuvenil
12/07/08
0 Carreiras
213 Mensaxes
barbanza
Respostar citando Envío Dom, 04 Dec 2011, 22:14
Asunto: Re: As Carreiras e o Medio Ambiente: a nosa asignatura pendiente

Poucos corredores tiran as botellas dentro dos contenedores por moito que aqui se diga que si,en corrubedo carreira do corgo,despois do avituallamento cada 50 m ai vastantes capachos pero o acabar a carreira estan medios bacios por non decir vacios,emais na pedreste de santiago antes da costa de vite ,aquelo era demasiado non se via o asfalto solo botellas vacias pasin por ali pa coller o coche pra voltar pa casa e flipei co espectaculo pero nos non fomos foron outros pensamos todos!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
corvo

Foreiro Veterano
Foreiro Veterano
14/05/07
100 Carreiras
1773 Mensaxes
Viana do Bolo
Respostar citando Envío Dom, 04 Dec 2011, 23:50
Asunto: Re: As Carreiras e o Medio Ambiente: a nosa asignatura pendi

Eu vexo unha solución bastante fácil Indiferente : recoler as botellas cando termina a carreira Indiferente Indiferente

Tan só hai que ter un mínimo de sentido común para non tirar botellas ó quinto nin, nin tiralas dentro do circuito da proba.

O que non vexo lóxico e pedirlle a un atleta que busque un contenedor para tirala botella en cuestión, e si se pasa que se para e volva para metela dentro Confuso .

En fin, que a min dame igual. Non fago uso do avituallamento en carreiras de menos de 12-13km. Pero si o necesito, tiro a botella a un lado do circuito, que normalmente (o igual que a maioria) é bastante cerca do avituallamento

Socio fundador del club de fans de Safardatxo
-------------------------------------------------------
Ni Religión, ni Rey, ni subcontratas
eldelmonte

Maratoniano
Maratoniano
23/05/07
0 Carreiras
379 Mensaxes
Pereiro de Aguiar
Respostar citando Envío Lun, 05 Dec 2011, 9:47
Asunto: Re: As Carreiras e o Medio Ambiente: a nosa asignatura pendiente

Creo que la mayoría de los que vamos a las carreras intentamos dejarlas dentro del contenedor (si es de los amarillos mejor) mientras corremos, y si no, cerca de él o de el punto de avituallamiento.
Yo creo que el problema surge cuando se entrena, pasea, se caza o se va en bici... da igual. Ahí, como vamos solos y no nos ve nadie pues............
Ya no solo en las cunetas, donde a veces se ven brigadas de limpieza. Yo entreno bastante por el monte y mucha de la porquería que hay son envases de bebidas energéticas, botellines de agua, y hasta esos botitos de geles que todos conocemos. Y si no los recogemos, ahí se quedan. Y lo que es peor, cada vez hay mas
dpaleo

Novo foreiro
Novo foreiro
21/07/10
0 Carreiras
43 Mensaxes
O outro lado do Tea
Respostar citando Envío Lun, 05 Dec 2011, 12:26
Asunto: Re: As Carreiras e o Medio Ambiente: a nosa asignatura pendi

Boas a todos,

persoalmente procuro tirar sempre as botellas no contenedor (dame igual chegar 20 segundos antes á meta que 20 segundos despois).

Evidentemente, isto é responsabilidade dos corredores, pero gustaríame facer un pequeno apunte para os organizadores: non costa nada deixa-las tapas abertas de 2 ou 3 contenedores despois do avituallamento, de modo que sexa máis sinxelo tira-los envases dentro ó pasar correndo. Isto vino na Vigo +11 deste ano, pero non en Bembrive, por exemplo.

Saúdos.

"Quen da longos pasos non pode ir moi lonxe." Dào Dé Jing, Lao Tsé.

Última edición por dpaleo o Lun, 05 Dec 2011, 12:57; editado 1 vez
gertiz

Maratoniano
Maratoniano
15/08/11
0 Carreiras
560 Mensaxes

Respostar citando Envío Lun, 05 Dec 2011, 12:49
Asunto: Re: As Carreiras e o Medio Ambiente: a nosa asignatura pendi

safardatxo escribió:
La gran mayoria? Silbar Silbar
Yo,siempre tiro la botella en el contenedor,y si no la se meter,pues me paro
En las carreras de montaña,donde no hay contenedor,no vale esa excusa,la gente sigue tirando vasos,geles y lo que sea en el monte,a pesar de estar penalizado,tanto cuesta guardarlo en un bolsillito,a mi me parece bien este post.

Absolutamnete de acordo. Eu busco sempre un contenedor e se é preciso paro, total non vou perder facer a marca da miña vida por perder 2 segundos nese acto. Xa é unha cousa de educación de cada un e de conciencia social e ambiental
Sandro

Foreiro infantil
Foreiro infantil
14/03/11
0 Carreiras
77 Mensaxes

Respostar citando Envío Lun, 05 Dec 2011, 18:26
Asunto: Re: As Carreiras e o Medio Ambiente: a nosa asignatura pendiente

Está claro que cada un somos un mundo, e cadaquén fai á súa maneira. Eu quixera centrar o debata no tocante a 'qué' ideas se nos ocorren para tratar de evitar este estropicio. Poño algúns exemplos que se me ocorren, evidentemente todos eles discutibles:

1.- Non dar avituallamentos intermedios en carreiras de certas distancias. ¿Qué distancias? Está claro que no pelotón imos desde sedentos impenitentes ata auténticos dromedarios do deserto. Moi feliz Ollo, a climatoloxía é un punto fundamental a ter en conta. ¿Lembramos a VigBay de hai 2 anos?

2.- Acercar uns contenedores á estrada (pola organización, por voluntarios, por quen corresponda...) durante uns 'X' metros tras os puntos de avituallamento. ¿Onde poñer os avituallamentos? ¿A qué distancia poñer os contenedores? ¿En ambos lados da estrada onde sexa posible? Aparte de poñer os avituallamentos nun sitio non moi rápido, e onde os organizadores poidan acceder rápido é fácil en coche para descargar a bebida, igual deberían estudiar o número de contenedores que hai nas cercanías e descartar os sitios onde non haxa contenedores. O intento mais próximo ao ideal eu tamén o vin na Ferreirúa. Pero en outras carreiras están moi cerca do avituallamento, non da tempo a coller, beber e tiralo en 50 m. Ademais, en todas as carreiras ás que fun sempre poñían, p.e., 15 metros de mesas con botellíns no lado dereito da estrada. Eso fai que se produzcan cruces perigosos de xente que corre polo lado esquerdo. Ao mellor era mellor repartirse, e poñer 8 m. de avituallamento a cada lado da estrada, e non sei si daría mais traballo.

3.- Non empregar botellíns, senón vasos de cartón biodegradables e botellas de 1,5 litros. Eu veño de correr a Behobia, e alí era así. Me consta que en outras carreiras tamén. ¿E por qué? ¿Por razóns de economía ou medioambientais? Porque, pregunto eu, ¿hai botellíns biodegradables?

4.- Non dar avituallamentos intermedios en ningunha carreira, e que cada corredor se busque a vida con cinturóns portabidóns, etc. A nivel reglamentario, ¿consideraríase este caso como unha axuda externa?

5. etc....

Todos podemos aportar ideas boas, malas ou regulares. No meu caso a min me interesaría especialmente oir as opinións desde 'o outro lado da carreira', é dicir, dende o punto de vista dos organizadores, que hai moitos neste foro. ¿Canto traballo, esforzo ou gasto económico lles costaría a eles conseguir que non se botara lixo á estrada? Por favor, opinade... Rezar

Finalmente dicir que penso que non se trata de 'un botellín mais ou menos'. Por exemplo, nunha MM con 3 puntos intermedios e uns 300 participantes (900 botellíns), é inevitable que varios centos deles queden estrados polo chan para sempre. Podemos ir calquer día a ver algunha cuneta para comprobalo... Silbar E no caso da foto, dicir que non había (nin hai) ningún contenedor nin 100 m. antes nin 100 m. despois.

Saúdos. Moi feliz





Podes publicar novos temas
Non podes responder a temas
Non podes editar as túas mensaxes
Non podes borrar as túas mensaxes
Non podes votar nas enquisas
Non podes adxuntar arquivos
Podes descargar arquivos