Lun, 05 Dec 2011, 17:26
Asunto: Re: As Carreiras e o Medio Ambiente: a nosa asignatura pendiente
Está claro que cada un somos un mundo, e cadaquén fai á súa maneira. Eu quixera centrar o debata no tocante a 'qué' ideas se nos ocorren para tratar de evitar este estropicio. Poño algúns exemplos que se me ocorren, evidentemente todos eles discutibles:
1.- Non dar avituallamentos intermedios en carreiras de certas distancias. ¿Qué distancias? Está claro que no pelotón imos desde sedentos impenitentes ata auténticos dromedarios do deserto.
Ollo, a climatoloxÃa é un punto fundamental a ter en conta. ¿Lembramos a VigBay de hai 2 anos?
2.- Acercar uns contenedores á estrada (pola organización, por voluntarios, por quen corresponda...) durante uns 'X' metros tras os puntos de avituallamento. ¿Onde poñer os avituallamentos? ¿A qué distancia poñer os contenedores? ¿En ambos lados da estrada onde sexa posible? Aparte de poñer os avituallamentos nun sitio non moi rápido, e onde os organizadores poidan acceder rápido é fácil en coche para descargar a bebida, igual deberÃan estudiar o número de contenedores que hai nas cercanÃas e descartar os sitios onde non haxa contenedores. O intento mais próximo ao ideal eu tamén o vin na Ferreirúa. Pero en outras carreiras están moi cerca do avituallamento, non da tempo a coller, beber e tiralo en 50 m. Ademais, en todas as carreiras ás que fun sempre poñÃan, p.e., 15 metros de mesas con botellÃns no lado dereito da estrada. Eso fai que se produzcan cruces perigosos de xente que corre polo lado esquerdo. Ao mellor era mellor repartirse, e poñer 8 m. de avituallamento a cada lado da estrada, e non sei si darÃa mais traballo.
3.- Non empregar botellÃns, senón vasos de cartón biodegradables e botellas de 1,5 litros. Eu veño de correr a Behobia, e alà era asÃ. Me consta que en outras carreiras tamén. ¿E por qué? ¿Por razóns de economÃa ou medioambientais? Porque, pregunto eu, ¿hai botellÃns biodegradables?
4.- Non dar avituallamentos intermedios en ningunha carreira, e que cada corredor se busque a vida con cinturóns portabidóns, etc. A nivel reglamentario, ¿considerarÃase este caso como unha axuda externa?
5. etc....
Todos podemos aportar ideas boas, malas ou regulares. No meu caso a min me interesarÃa especialmente oir as opinións desde 'o outro lado da carreira', é dicir, dende o punto de vista dos organizadores, que hai moitos neste foro. ¿Canto traballo, esforzo ou gasto económico lles costarÃa a eles conseguir que non se botara lixo á estrada? Por favor, opinade...
Finalmente dicir que penso que non se trata de 'un botellÃn mais ou menos'. Por exemplo, nunha MM con 3 puntos intermedios e uns 300 participantes (900 botellÃns), é inevitable que varios centos deles queden estrados polo chan para sempre. Podemos ir calquer dÃa a ver algunha cuneta para comprobalo...
E no caso da foto, dicir que non habÃa (nin hai) ningún contenedor nin 100 m. antes nin 100 m. despois.
Saúdos.