Foros ›
Autor
Mensaxe
jms7

Novo foreiro
Novo foreiro
25/12/07
0 Carreiras
22 Mensaxes

Respostar citando Envío Mér, 09 Abr 2008, 19:33
Asunto: Re: Carreiras de orientación

pues si este sabado toca el trofeo el progreso cidade de lugo y los ganadores del recorrido 7 y 6 y las corredoras del recorrido 6 y 5 se llevan un lacón, es en el monte segade uos de ms favoritos.
mapa con muchos caminos

espero veros a todos
saludos

en la paginade agaco teneis toda la informacion
Toyliado

Foreiro infantil
Foreiro infantil
9/10/07
0 Carreiras
86 Mensaxes
Ferrol
Respostar citando Envío Ven, 11 Abr 2008, 20:26
Asunto: Re: Carreiras de orientación

Aún no han publicado los horarios de las salidas para Lugo.... y son las 22.30..... joooo, me parece que tocará madrugar y luego hacer tiempo allí, y con el día lluviosoooooo...... aysssssss Muro Muro

Veo venir una dama... sonriendo hacia mí, si esa dama es La Muerte, ¡Quién tiene miedo a morir!
Opaahí

Foreiro Senior
Foreiro Senior
26/01/06
0 Carreiras
878 Mensaxes

Respostar citando Envío Mar, 15 Abr 2008, 11:04
Asunto: Re: Carreiras de orientación

Por fin sé lo que se siente al terminar una carrera de orientación. Moi feliz

Ahora, a intentar hacerlo un poquito más rápido la próxima vez. Puedo.

Saludos.
Bugarin

Foreiro Xuvenil
Foreiro Xuvenil
12/07/06
0 Carreiras
230 Mensaxes

Respostar citando Envío Ven, 18 Abr 2008, 21:23
Asunto: Trofeo Progreso - Cidade de Lugo

Hola amigas e amigos:
O sábado pasado día 12 do presente ven de celebrarse en Lugo, no monte Segade o tradicional Trofeo Progreso-Cidade de Lugo de Orientación organizado de forma sobresaliente, como sempre, polo Clube Fluvial de Lugo.
Alá fomos coa ilusión de ir sacando espiñas despois dos fiascos anteriores en Arteixo e Forgoselos.
Nunha choivosa mañán de sábado acercámonos a Lugo: Jose (que este ano corre cos do CDUS), Andrea, Sara e eu. Chegamos, e tal e como estaba previsto, eu saía dos primeiros para poder, ó rematar, facer o percorrido con Sara, que só conta oito anos.
Fun atacando certeramente as balizas que, dito sea de paso, estaban fáciles, o percorrido era a dificultade pola súa dureza e o seu desnivel. Todo foi saíndo ben ata que me equivoquei a elección de itinerarios e tiven que recúar e desandar o andado. Despois de analisar o percorrido, estes erros terían acumulado como máximo 10 minutos de erro. O rematar a carreira estaba moi satisfeito, por fin as cousas sairan ben, esgotárame, pero non tivera grandes fallos e, debería estar cos primeiros, estaba contento.
Foron chegando os demais e voume enterando Armada sácame case 20 minutos, Javier xa non quería saber canto me metera, Santiago metérame 8 minutos (cando eu soio estar diante del) e así foron entrando todos ata nove que me gañaron, .... vaia e iso que me parecera que me saira ben, se chega a sairme mal ..... creo, unha vez máis, que isto é demasiado nivel para min, aínda así voltarei intentalo en Cedeira.
A Andrea foille moi mal, pero fixo terceira. Sara cada día vai mellor, eu só lle axudo a resituarse e a levarlle a tarxeta para que non a perda e realmente faino cada vez mellor. Acabou terceira a dous segundos do segundo e un pouco cabreada con Uxío por meterlle tantas costas a unha rapaza pequena coma ela.
Jose, como era o día do lacón, quixo facer o percorrido 6, así que se anotou en H-21A e a cousa non lle foi ben, gañeille e metinlle minutos cando el é máis rápido, en Santiago a semana pasada gañoume fácil no sprint universitario, pero en Lugo non andivo fino.
Tamén vin ó noso amigo Opahí que, por fin, rematou unha carreira, aínda que poido telo feito antesk se comezara por unha categoría máis acorde cunha persoa que empeza de cero nisto da orientación. Estaba contento e ansioso de ter outra carreira para mellora-lo resultado. Dende aquí a miña noraboa o noso amigo Opahí. Dos outros participantes do foro Urko, Morangui etc non tiven noticias en Lugo.
Agora só queda pensar en Cedeira, San Andrés de Teixido ("onde irá de morto quen non foi de vivo") aló nos veremos todos.
Un saúdo a todos e todas.
Bugarin

Foreiro Xuvenil
Foreiro Xuvenil
12/07/06
0 Carreiras
230 Mensaxes

Respostar citando Envío Ven, 18 Abr 2008, 21:26
Asunto: 10.000 LECTURAS

¡¡¡¡¡¡¡¡NORABOA COMPAÑEIROS E COMPAÑEIRAS, ESTAMOS A PIQUES DE ACADAR A CIFRA DE 10.000 LECTURAS !!!!!!!!!!!!!!!!
jms7

Novo foreiro
Novo foreiro
25/12/07
0 Carreiras
22 Mensaxes

Respostar citando Envío Sáb, 26 Abr 2008, 13:30
Asunto: Re: Carreiras de orientación

la proxima carrera es en cedeira y espero veros a todos.
saludos
Bugarin

Foreiro Xuvenil
Foreiro Xuvenil
12/07/06
0 Carreiras
230 Mensaxes

Respostar citando Envío Lun, 12 Mai 2008, 21:40
Asunto: Park Matosinhos Tour

[align=center]Park Matosinhos Tour

Evento de Orientação pedestre, aberto a pessoas de qualquer idade, podendo participar nas Categorias de competição ou nas categorias abertas, individualmente, ou em grupo.

Esta competição integra a prova de encerramento do Desporto Escolar do Centro da Área Educativa (CAE) Porto – Direcção Regional do Norte (DREN);

Organização do Grupo Desportivo 4 Caminhos e Câmara Municipal de Matosinhos, com os apoios da Federação Portuguesa de Orientação e Juntas de Freguesia de Leça da Palmeira e Senhora da Hora.


O evento percorrerá em 2 Parques e Praia de Leça da Palmeira, em 2 Freguesias com 3 mapas diferentes.

Terá início na Quinta da Conceição em Leça da Palmeira, passará a seguir para a Praia de Leça da Palmeira e terminará no Parque do Carriçal na Senhora da Hora.

A classificação geral será obtida através do somatório de pontos dos 3 percursos.




Programa

Domingo, 11 de Maio
Data limite para as inscrições

Sábado, 17 de Maio
08h30 - Abertura do secretariado no local da prova (Quinta da Conceição – Leça da Palmeira)
10h00 - Partida dos primeiros atletas
16h00 - Final da Prova (previsão)






Mapa / Terreno
Mapas :
- Quinta da Conceição, na escala 1/3.000, com equidistância de 2,5m;

- Praia de Leça da Palmeira, na escala 1/ 1000, com equidistância de 1m;

- Parque do Carriçal, na escala 1/2.500 com equidistância de 2 metros,


realizados e desenhados segundo as normas da IOF, sob a responsabilidade da FPO.

Terreno:

Terreno à base de jardins, parques Infantis, áreas relvadas, e areia.



Categorias

A participação nas categorias de Competição será aberta a não-federados.



Competição
Categoria Ano de Nascimento
Juvenis Masc./Fem. 1991 e 1992

Juniores Masc./Fem. 1988 a 1990

Seniores Masc./Fem. 1974 a 1987

Veteranos Fem 1973 e antes

Veteranos Masc-I. 1964 a 1973

Veteranos Masc-II. 1963 e antes





Formação
Categoria Ano de Nascimento

Infantis Masc./Fem. 1995 e 1996

Iniciados Masc./Fem.
1993 e 1994





Abertas
OPT 1 – Fácil: Percurso de baixa dificuldade técnica e física, com possibilidade de apoio de monitores.
OPT 2 – Médio: Percurso com baixa dificuldade técnica e baixa exigência física.
OPT 3 – Difícil: Percurso de orientação, com alguma exigência física e que tem, também, por objectivo a participação na prova de atletas federados que não se tenham inscrito dentro dos prazos fixados


Estes percursos podem ser realizados individualmente, a pares ou em grupo.


Informações e Inscrições

Grupo Desportivo 4 Caminhos.

Rua Dª Inês de Castro, 45, Araújo
4465-665 Leça do Balio, Matosinhos.
Telefone: 22 955 2641
Telemóvel: 93 626 4216
Email: inscrever @ gd4caminhos.comEste endereço de email está protegido de spam-bots, você precisa ter o Javascript activado para poder visualizar






Os atletas não federados devem indicar (por esta ordem):

- escalão em que participa


- ano de nascimento

- nome

- n.º do BI (ou de outro documento de identificação, indicando qual)




Data limite das inscrições: 11 de Maio 2008





Taxas de Inscrição

Menores de 20 anos: 1,50€
A partir de 20 anos: 3,00€

Participantes não federados e Atletas sem situação regularizada na FPO, acresce 1,75€ para seguro desportivo.
Aluguer do Sport-Ident: 1,00€.


Localização e Direcções



Direcções

Etapa 1 - Quinta da Conceição - Leça da Palmeira:
Seguir para a A28 na ponte sobre o rio Leça, sair para a Leça da Palmeira e logo a seguir, entrar para o parque de estacionamento entre o hipodromo e a Quinta da Conceição.

Etapa 2 - Praia de Leça da Palmeira:
A partir do Parque da Exponor seguir para a estrada junto ao Porto de Leixões e virar para a direita, passar por baixo da ponte móvel em direcção à Praia de Leça da Palmeira. O estacionamento será na estrada marginal antes do local da prova e nas ruas que dão acesso à marginal.


Etapa 3 - Parque do Carriçal - Senhora da Hora:
A partir da Praia de Leça seguir para a A28 na direcção do Porto até à rotunda AEP. Seguir para a circunvalação, subindo pelo viaduto que dá acesso para o Norte Shoping. O parque do Carriçal fica ao lado do Centro Comercial Norte Shoping, junto à estação do Metro (Sete Bicas).



Estacionamento

Etapa 1 - Parque de estacionamento junto à saída da A28 entre o hipódromo e a
Quinta da Conceição;
Etapa 2 - Estacionamento na marginal e imediações da Praia de Leça da Palmeira;
Etapa 3 - Estacionamento, no parque ao lado do Parque de Jogos Manuel Pinto de
Azevedo junto à Igreja nova. Haverá setas a indicar o local.


Alimentação

No final de cada etapa será distribuída água e no final da etapa 2 reforço alimentar;
A organização vai disponibilizar apoio de serviço de bar improvisado e a preços económicos, no final da 1ª e 2ª etapa;
A 2ª etapa termina junto a um bar /restaurante na Praia de leça da Palmeira.
Na etapa 3 a organização disponibiliza serviço de alimentação através de bar/ Restaurante.


Lembranças







Outras Informações
Autocarro da Junta de freguesia de Matosinhos apoia o evento fazendo a ligação entre as várias etapas;

Regulamento da Competição em vigor na FPO;
Sistema electrónico Sport-Ident.
Na eventualidade de algum atleta não concluir o percurso, deve comunicar e “descarregar” o seu SICard na chegada;
Primeiros Socorros na chegada;
Serviço de guarda de crianças e bebés junto à concentração
Serviço de Bar
Resultados oficiais estarão disponíveis no site oficial da prova em www.gd4caminhos.com
Bugarin

Foreiro Xuvenil
Foreiro Xuvenil
12/07/06
0 Carreiras
230 Mensaxes

Respostar citando Envío Mar, 13 Mai 2008, 21:36
Asunto: CARREIRA DE ORIENTACIÓN EN SAN ANDRÉS DE TEIXIDO

Liga Gallega del Deporte de Orientación

24 de mayo 2008
San Andrés de Teixido - Cedeira



PROGRAMA

Recogida de tarjetas en el lugar de la prueba desde las 9:00 h.
La prueba de comenzará a las 10:30 h.


ACCESOS A LA COMPETICIÓN

El acceso estará indicado desde la rotonda que hay en el centro del pueblo de Cedeira, al final de la recta de entrada. El lugar de salida será desde la zona conocida como el Aula de la Naturaleza.


INSCRIPCIÓN

El periodo de inscripción tanto para orientadores federados o no, finaliza el miércoles 21 a las 17,00 h.

Se recuerda a los orientadores que todas las inscripciones deben hacerse a través de los clubes de la A.Ga.C.O. por otra parte se hace especial hincapié en que todos los orientadores no federados deben constar con todos los datos que requiere la FEDO para tramitar su seguro.

Las inscripciones deberán enviarse por e-mail en el formato establecido por la A.Ga.C.O. a galiciacaranzaorientacion @ gmail.com.

El precio de la inscripción es el estipulado en el reglamento de la A.Ga.C.O. para el 2.008.

FEDERADOS 3 €
NO FEDERADOS EN INICIACIÓN CORTA 4 € (Licencia de día)
NO FEDERADOS EN INICIACIÓN LARGA 5 € (Licencia de día)
NO FEDERADOS EN OTROS RECORRIDOS 7 € (Licencia de día)



MAPA

Mapa de “San Andres de Teixido – Este“ realizado en septiembre de 1996 y propiedad del club “Artabros”, actualizado en mayo del 2008 por el Club Galicia Caranza.
Escala de 1:10.000 o 1:15.000 según categrorías.
Equidistancia 5m.

Descripción del terreno:
Esta compuesto por bosques de pinos muy limpios, de muy buena penetrabilidad que se alternan con grandes prados y claros, rocas y áreas rocosas bien definidas.


CATEGORÍAS

a) Con licencia federativa
• Las contempladas en el Reglamento da XVII Liga Gallega de Deporte de Orientación 2008. es.geocities.com/webagaco/

Ojo morado Sin licencia federativa:
• Iniciación corta (R 1)
• Iniciación larga (R 2)
• R3, R4, R5, R6 y R7 (no puntúan para Liga Galega)
Nota: Los recorridos 5 y 6 se dividen en dos cada uno para evitar “Autobuses”.

Para dudas o consultas los teléfonos 680680960 (José Luis Pozo) y los e-mails galiciacaranzaorientacion @ gmail.com y kirkcapitan @ yahoo.es



ORGANIZAN

Federación Española de Orientación (FEDO)
Asociación Gallega de Clubsde Orientación (AGaCO)
Club Galicia Caranza
Toyliado

Foreiro infantil
Foreiro infantil
9/10/07
0 Carreiras
86 Mensaxes
Ferrol
Respostar citando Envío Mér, 14 Mai 2008, 11:18
Asunto: Re: Carreiras de orientación

Allí nos veremos!!!!
¿monte limpio?
jajajaja, ¿será cierto del todo?

Veo venir una dama... sonriendo hacia mí, si esa dama es La Muerte, ¡Quién tiene miedo a morir!
jms7

Novo foreiro
Novo foreiro
25/12/07
0 Carreiras
22 Mensaxes

Respostar citando Envío Ven, 23 Mai 2008, 21:38
Asunto: Re: Carreiras de orientación

mañana nos vemos, si e un monte muy limpio con blancos y claros solamente poca zona verde

hasta mañana
Bugarin

Foreiro Xuvenil
Foreiro Xuvenil
12/07/06
0 Carreiras
230 Mensaxes

Respostar citando Envío Dom, 25 Mai 2008, 22:38
Asunto: CRÓNICA - CARREIRA DE SAN ANDRÉS DE TEIXIDO

Hola amigos e amigas:
Xa se celebrou a carreira de San Andrés de Teixido o sábado pasado día 24 maio e aló estivemos moitos dos corredores de Galicia, algúns colegas deste foro como jms7, osKarf, Opahí, e non sei se había máis, a verdade é que se estaba alguén máis eu non vin máis coñecidos. Este sitio certamente estÁ moi lonxe, sobre todo para os que temos que ir do sur de Galicia. O sitio realmente é moi bonito, o mapa está en moi boas condicións e a organización estivo brillante como sempre nas probas da Liga galega, a pesar dalgún erro que outro.
Fixen o percorrido 6A de 6100m. e a verdade é que me gustou moito.
A saída estaba ó carón da pista había que cruzar unha zona de monte baixo para atopar a baliza do triángulo, esta estaba na entrada do bosque, nun cambio de vexetación, dese esta había que seguir as curvas de nivel pola ladeira entre os piñeiros en busca dunha rocha na que se atopaba a nº1, pero eu sen darme conta atopei a 17ª e aínda que me parecía moi cerca, comecei a buscar nas inmediacións a baliza 1ª, o código da que atopei non se correspondía, ata que me decatei do meu erro e seguín a ladeira ata atopar a 1ª, neste despiste debín deixarme uns 4 ou 5 minutos, seguí polo bosque de piñeiros en busca da 2ª, logo continuei pola mesma ladeira en busca dun pequeno regato, que debería seguir ata o seu nacemento para acercarme a unha zona de rochas o lado da situada máis ó sureste estaría a baliza, exactamente o noroeste dunha rocha de 1 m. de alto (seguno o cadro de descripcións), mentres corría agora atopei unha grea de cabalos salvaxes que ó verme empezaron a correr diante miña ata que uns centos de metros máis adiante decidiron elexír outra dirección mentres eu me dirixía seguindo o regato a picar a baliza 3ª.
Logo había que subir e o chegar a unha zona de menor pendente buscar unha as poucas rochas a carón da que se atopaba a 4ª, despois continuar subindo en busca dunha zona de piñeiros pequenos ó lado da que había un pequeno cortado ó pé do que estaba a baliza 5ª.
Despois pensaba atravesar unha pradeira, pero a herba era alta, acababa de chover estaba todo mollado e ademais a carreira parecía difícil pola pradeira así que decidín ir pola pista rodear a pradeira e seguir o cerre para buscar a baliza 6ª, logo atravesar outra pradeira despois de sortear a enésima valla, antes da que me saíron dunha matogueira diante de min uns xabaríns pequenos, atraveso a pradeira, busco a esquina da valla e entre os piñeiros atopo a baliza 7ª.
Saío ladeira abaixo por entre os piñeiros, busco un descampado no medio do bosque, atópoo, pero non é ese é un máis pequeno, atópoo tamén, pero non está a baliza, miro o mapa con detenemento e vexo que a pedra ó lado da que está a baliza está fóra do descampado, véxoa ó lonxo vou picala, e decátome que o cóigo é o 56 e tiña que ser o 55, así que comprobo que o código 56 é o da baliza nº9, definitivamente estou perdido, así que volvo correndo monte arriba tentanto buscar unha pista que debería estar se esa é a baliza 9ª, a pista non está, xa estou perdido, definitivamente non sei onde estou. Vexo ó lonxe preto do descampado grande a Uxío e outro corredores , acércome e deume conta que están buscando a 8, dígolle que debería estar naquela pedra, pero alí xa estiven eu é a baliza ten o códio da 9, Uxío, que ten bastante máis seguridade ca min, asegura que está equivocada e que é a 8, resolto o enigma vou á 9ª que está preto e alí comprobo que o código da 9 está tamén mal está cambiado co da 8, saído dalí cun boa conta de minutos perdidos e vou na busca da 10, desvíome un pouco e perdo unha minutada porque vou dar ó fondo dunha ladeira dende onde teño que regresar monte arriba seguindo o regato. Deume conta que o erro cometino ó saír do bosque e cruzar a zona de pastizal alí funme deixando caer ó fondo do val, debín cruzar polo cumio daquelas dúas cuiñas. Logo xa no medio do bosque de piñeiros cruzo pola ladeira ata atopar a baliza 11, está preto dun dos generadores eólicos a carón dun cortado no linde dun pequeno descapado dentro do bosque.
Agora saio do da arboreda e vexo un valle grande no fondo do que hai varias árbores separadas e ó carón das que están varios rapaces das categorías inferiores facendo os seus percorridos, iso significa que estamos cerca da zona de meta.
Cruzo aquel valle métome no bosque na aba de enfronte, cruzo unha valla e cruzo o cume dun pequeno curuto para picar a baliza 12ª, despois saío na dirección equivocada e axiña me decato, pero xa non sei onde estou para trazar rumbo así que sigo as liñas de nivel para atacar a seguinte baliza e atópoa con facilidade.
Corro monte abaixo buscando saír do bosque de novo, atópo un compañeiro que sobe e que me dá ánimos. Aora dende uns 700m. xa diviso un cortado onde debería estar o baliza, efectivamente alí pico á nº14, estou canso e saio sen pensar cara onde, como intuitivamente, deume conta que vou na dirección equivocada, acabo regresando e trazando un rumbo para atopar a 15ª que está moi cerca, dalí descendo cara o regato buscando o pozo que aparece no mapa, paso a carón del e xa vexo os coches aparcados preto da chegada, pico a 16 que está a carón dunhas rochas que están preto da pista, logo descendo a buscala 17, aquela que me confundeu a pouco da saída. a escasos metros está a 18 co código 100, dende aquí 200m. de carreira balizada ata a meta. En torno a unha hora 15 minutos.
Na meta estabame esperando Sara para acompañala a facer o seu percorrido de iniciación curta fóra de competición, agora con ela no seu percorrido foron outros 41 minutos.
Por hoxe xa está ben.
A próxima SPRINT en Pontevedra coincidindo co EUROPOLI. Animo a todos o sprint é espectacular a modalidade máis espectacular.
Un saúdo.
URKO

Mods
Mods
5/01/07
0 Carreiras
1359 Mensaxes

Respostar citando Envío Mar, 27 Mai 2008, 12:00
Asunto: Re: Carreiras de orientación

Bueno, pois eu tamén estiven en San Andrés de Teixido. Aínda que as previsións eran nefastas, a verdade é que o tempo -salvo ó final en que choveu un pouco- permiteu disfrutar dunha agradable xornada.

Debido a que a hora de saída era das últimas pedinlle a un compañeiro de Santiago que me recollese o dorsal. Lieime en Cedeira co indicador de San Andrés de Teixido e chegei cando faltaban 3 minutos para a miña saída. Por pouco non me da tempo nin a cambiarme e casi teño que correr en gayumbos Chupete Chupete

Xa quedaba pouca xente na liña de saída (entre eles Andrea "Bugarín"). Voltín a elexir o percorrido de iniciación longa. Moi boa zona para correr con moitas balizas pertiño das pistas de terra. Atopo a Opaahí que cada día está máis "enganchado" a esto da orientación. Nunha zona de aeroxeneradores, teño un pequeno despiste e perdo uns segundos. Logo, de novo zona moi boa para correr nas inmediacións dun curro. Na baliza 13 (mal número se non crece!!), teño o erro máis grave cando, por vagancia, sigo a unha participante que se equivoca...e eu con ela, claro!! Ó cabo duns minutos doume conta que estou sufrindo un erro de principiante: estou buscando a baliza nunha zona despexada, cando o mapa indica "zona boscosa". Regreso un metros e atopoa con facilidade.
Hasta meta, volto a facer carreira bastante rápida, rematando o recorrido en 1 hora e 1 minuto. Pareceume un tempo moi bo....hasta que vexo que hai un participante que na lista provisional remata en ¡¡¡46 minutos!!!! Eso si que é correr!! Agora teño o gusaniño de ver a posición na que quedei, pero tardan en saír os resultados...cachissss....
Penso que na vindeira carreira xa vou a optar por un recorrido 4 ou 5, xa que noto que no recorrido 3 vou máis "a facer tempo" que a aprender...Así que penso que nun recorrido máis complexo estará a mellor forma de seguir aprendendo as técnicas desta interesantísima disciplina...
Por certo, Bugarín, ¿cando é esa proba de Pontevedra?
anxinho

Montañés
Montañés
3/04/08
0 Carreiras
418 Mensaxes
Rianxiño
Respostar citando Envío Mar, 27 Mai 2008, 13:03
Asunto: Re: Carreiras de orientación

Os meus parabén para ti, Urko. E lémbrate que tés unha débeda conmigo.
URKO

Mods
Mods
5/01/07
0 Carreiras
1359 Mensaxes

Respostar citando Envío Mar, 27 Mai 2008, 14:15
Asunto: Re: Carreiras de orientación

É verdade, amigo...e como teño unha gran fe na miña faceta como "avogado do demo", penso que dentro de pouco imos ter outro participante máis nas carreiras de orientación!!! Silbar Silbar
anxinho

Montañés
Montañés
3/04/08
0 Carreiras
418 Mensaxes
Rianxiño
Respostar citando Envío Mar, 27 Mai 2008, 14:48
Asunto: Re: Carreiras de orientación

Grazas amigo Urko, pero de todas formas non penses que con isto vou esquecer o queme fixeches.





Podes publicar novos temas
Non podes responder a temas
Non podes editar as túas mensaxes
Non podes borrar as túas mensaxes
Non podes votar nas enquisas
Non podes adxuntar arquivos
Podes descargar arquivos