Foros ›
Carreiras populares e responsabilidade ecolóxica
Foros de debate / Carreiras Populares en Galicia
Respostar ao tema

Autor
Mensaxe
LinceJ

Novo foreiro
Novo foreiro
16/11/08
0 Carreiras
1 Mensaxes

Respostar citando Envío Dom, 16 Nov 2008, 18:23
Asunto: Carreiras populares e responsabilidade ecolóxica

Noraboa aos organizadores da Carreira Popular de San Martiño. Foi un gran éxito e malia os atascos do final de sempre todo estivo moi ben. O ambiente igualmente bárbaro.

Se cadra polo número tan grande de participantes hoxe voltei para a casa máis preocupado ca de costumbre por un tema que sempre teño en mente cando vou correndo: o gran volume de basura que xeramos durante a carreira, particularmente plásticos.

Se tentei ben, éramos máis de 4000 participantes na carreira absoluta. Eu contei alomenos 3 avituallamentos. Supoñendo que só a metade dos participantes colleran auga neses avituallamentos, teriamos consumido 6000 botellíns. De feito, só uns sorbos deses botellíns. Tralos sorbos, botellín e tres cuartas partes da auga fóron parar na meirande parte dos casos á beirarrúa. Malo para os veciños do lugar, que merecen todo o noso respeto e malo para o medioambente xa que eses 6000 envases de plástico irán no mellor dos casos para a incineración.

Creo que este desperdicio é incompatible co espírito do deporte, do esforzo, do compromiso persoal e a solidariedade das carreiras. Gustariame que os organizadores da vindeira San Martiño, Camiño de Santiago e das demáis carreiras tivesen en conta a preocupación por como deixamos o entorno local (e a preocupación medioambiental en xeral) na organización das futuras probas.

Por que non se poderían empregar vasos biodegradables cun pouco de auga no canto de botellas (se se quere facer publicidade da marca de auga se cadra é máis eficaz cuns carteis nas mesas do avituallamento, chegada e saída)?

Por que non se pode entregar algo de froita e de auga e menos bebidas envasadas? Algunhas carreiras coma o Medio Maratón de Vig-Bay fano ben neste senso.

Necesitamos tanto material de regalo á chegada? Moitas destas bolsas, xogos só se empregarán unha vez e irán á basura. É certo que, a diferencia dos anteriores onde non hai opción e beber hai que beber e alimentarse tamén ao chegar, no tema dos agasallos cada quen é libre de coller estes agasallos ou non.

Ata a próxima carreira... máis limpa?
Kandpalleiro

Experto no foro
Experto no foro
17/12/03
142 Carreiras
3200 Mensaxes
Ponferrada
Respostar citando Envío Dom, 16 Nov 2008, 19:03
Asunto: Re: Carreiras populares e responsabilidade ecolóxica

Comparto en grande medida a túa opinión e a teño reflictido neste foro en diversas ocasions; dende como depositamos os corredores as botellas que nos suministran durante a proba ata a necesidade de que se brinde mais froita e auga e menos bebidas e productos envasados.

O problema, é que esas cousas envasadas son as que posibilitan a realización das probas con eses medios grazas os seus patrocinios. Outra cousa é como se xestionan os residuos no noso país e si se fai dabondo para a súa reducción e reutilización.

Fas exercicio ou deporte?
acarreiradunkan.blogsp...porte.html
valdamaía

Foreiro infantil
Foreiro infantil
17/11/08
0 Carreiras
73 Mensaxes

Respostar citando Envío Lun, 17 Nov 2008, 10:55
Asunto: Re: Carreiras populares e responsabilidade ecolóxica

Parabéns polo éxito de participantes na carreira de San Martiño. É fantástico participar ano tras ano nesta proba e noutras do circuito e ver que cada ano se apuntan máis corredores. E é precisamente esa crecente participación a que nos debería facer reflexionar a todos sobre os puntos que pon sobre a mesa LinceJ. A verdade é que non poido estar máis dacordo co que comenta. Estes eventos son unha boa ocasión para dar exemplo e crear afición, así que o que di sobre os regalos, o desperdicio de botellíns de auga, etc. non é unha cuestión menor.
A min non me vale a xustificación de que esa forma de facer se deba a que os patrocinadores fan posible a celebración da carreira... Todo é cuestión de que os organizadores (e hai organismos públicos implicados) poñan as súas condicións. Estou seguro de que ás casas comerciais interésalles dar boa imaxe (miles de botellíns de plástico medio baleiros polo chan non son boa imaxe, por exemplo).
Vémonos na seguinte.
Un saúdo
PedroNimo

Foreiro Veterano
Foreiro Veterano
13/11/05
0 Carreiras
1483 Mensaxes
Santiago de Compostela
Respostar citando Envío Lun, 17 Nov 2008, 22:50
Asunto: Re: Carreiras populares e responsabilidade ecolóxica

¡Que bueno LINCEJ!, creo que tu comentario y pensamiento son magníficos, mira que he corrido carreras y NUNCA se me pasó por la cabeza... a tus pies!.
Me llena de orgullo ver gente con ese compromiso y valores :=D>
JoShItO

Foreiro Veterano
Foreiro Veterano
21/01/07
0 Carreiras
1912 Mensaxes
Entre Pontedeume y Coruña
Respostar citando Envío Lun, 17 Nov 2008, 22:54
Asunto: Re: Carreiras populares e responsabilidade ecolóxica

Hola a todos!

LinceJ, yo también comparto lo que dices, y que refrendan los compañeros. Es un reto que, a lo mejor, podemos promover los propios participantes...
Guiño

Saludos,


Jose

JoShItO = Joseluisquintelajulian
Equipo: Los Perros del anuncio (en la foto sale Pepita, una boxer adorable que ya no está... )
Seguimos corriendo Guiño
Cándido

Montañés
Montañés
4/10/08
0 Carreiras
1917 Mensaxes
A Coruña
Respostar citando Envío Mar, 18 Nov 2008, 0:46
Asunto: Re: Carreiras populares e responsabilidade ecolóxica

Me sumo a las opiniones aquí aparecidas, que un evento mueva gran cantidad de personas no implica que tenga "licencia para manchar", ni como organización y masa de gente, ni cada uno de los participantes individualmente.
Es posible hacer algo, saliendo un poco de tema pues cambio de deporte,
en Francia se creó el Grupo Sud velo ne jetez plus (en Bicicleta no tires nada). Algo puesto en práctica dada la necesidad de impedir que, tras el paso de los ciclistas, las calles, carreteras y montañas queden llenos de basura. Aunque en francés, aquí podéis ver algo de esto www.sudvelo.com/actual...article=27
Kandpalleiro

Experto no foro
Experto no foro
17/12/03
142 Carreiras
3200 Mensaxes
Ponferrada
Respostar citando Envío Mar, 18 Nov 2008, 7:33
Asunto: Re: Carreiras populares e responsabilidade ecolóxica

A valdamaia: Explico, non xustifico.

Que os botellins vaian ó chan é cousa de quen o bota... Que haxe botellins de plastico nas probas si que é consecuencia do patrocinio, mais o patrocinador non os bota ó chan; outra cousa é que deberan dispo-los medios para a súa recollida (lembro carreiras que poñen canastros no chan a certa distancia do avituallamento) e lembralle ós participantes que, aínda correndo, están na vía pública e teñen que procurar ser bos cidadans.

Fas exercicio ou deporte?
acarreiradunkan.blogsp...porte.html
zatopek

Foreiro Xuvenil
Foreiro Xuvenil
1/11/07
0 Carreiras
157 Mensaxes

Respostar citando Envío Mar, 18 Nov 2008, 11:05
Asunto: Re: Carreiras populares e responsabilidade ecolóxica

tamen hai que dicir que os contenedores proximos aos avituallamento estaban abertos, e ben abertos.

outra cousa e que unha parte non teña tempo nin pra velos, outra parte faga o que lle peta e os tira ao chan, e outra parte sexan tan bos atletas como malos botellincestistas.
corroseguro

Maratoniano
Maratoniano
22/11/05
0 Carreiras
4906 Mensaxes
Galicia-Gales
Respostar citando Envío Mar, 18 Nov 2008, 12:28
Asunto: Re: Carreiras populares e responsabilidade ecolóxica

Nas grandes ciudades,e sobre todo en Europa,despois de un evento de este tipo, deportivo ou de outra índole,que xenera moito desperdicio (botellins,etc.) polas rúas, é habitual que exista unha brigada do servicio municipal de limpieza que inmediatamente a finalizacion do evento e en pouco tempo deixa de novo as rúas impecables, como si non hubera acontecido tal evento. En unha carreira da envergadura da de Ourense ou Santiago, patrocinadas polo Concello,con mais motivo debería levarse a cabo ese tipo de limpeza. Guiño

Friends forever
bobmarley

Novo foreiro
Novo foreiro
15/11/08
0 Carreiras
7 Mensaxes

Respostar citando Envío Mar, 18 Nov 2008, 23:32
Asunto: Re: Carreiras populares e responsabilidade ecolóxica

Noraboa LinceJ por amosarnos as tuas inquietudes que coinciden plenamente coas miñas. O peor é cando nin recollen tales desperdicios coma na maraton que se celebra en Manzaneda e co agrabante de atoparnos nun paraxe natural.
Estou a pensar en alternativas, coma que os envases foran bidois de ciclista, que poideran ser aproveitados para varios usos...non sei ahi que magullar os miolos e concienciar a máis xente que a cousa ten que mudar.
valdamaía

Foreiro infantil
Foreiro infantil
17/11/08
0 Carreiras
73 Mensaxes

Respostar citando Envío Mér, 19 Nov 2008, 11:41
Asunto: Re: Carreiras populares e responsabilidade ecolóxica

A Kandpalleiro.
Estou convencido de que todos compartimos o esencial neste tema. Pero estaría ben que os propios corredores propiciásemos un cambio. Ao fin e ao cabo, somos a parte esencial do evento. Se moitas voces se pronuncian no mesmo senso se cadra alguén tomará nota, e unha vez que se apunten os organizadores dalgunha das grandes, outros os irán seguindo. Os grandes cambios comezan por pequenos xestos.
Unha aperta,
chimpin

Foreiro infantil
Foreiro infantil
7/10/08
0 Carreiras
57 Mensaxes
Vigo
Respostar citando Envío Mér, 19 Nov 2008, 13:04
Asunto: Re: Carreiras populares e responsabilidade ecolóxica

No primeiro boteino nun contenedor co tapón posto. No segundo tireino o chan porque non vín ningún.

Teño a dúbida de se vaciar a auga ou non. Por un lado fai demasiado charco, por outro e mais doado de transportar e a auga volve ó ciclo natural.

O que si teño claro e que é mellor volver a poñerlle o tapón.

O problema dos vasos é o da hixiene. E moito mais seguro ter un botellín precintado dunha marca coñecida que algo que non sabes de onde ven.
khene

Maratoniano
Maratoniano
19/09/06
300 Carreiras
4160 Mensaxes
Khenesfera
Respostar citando Envío Mér, 19 Nov 2008, 15:17
Asunto: Re: Carreiras populares e responsabilidade ecolóxica

chimpin escribió:
O que si teño claro e que é mellor volver a poñerlle o tapón.

O problema dos vasos é o da hixiene. E moito mais seguro ter un botellín precintado dunha marca coñecida que algo que non sabes de onde ven.

Si tiras el botellín con el tapón puesto y no cae en el arcén, otro compañero que venga detrás puede pisarlo, resbalar y caer. Y si un coche «pisa» un botellín «extraviado» con tapón puede hacer saltar el tapón y lastimar a alguien. Yo los tiro destapados. Si puedo, en un contenedor o una papelera. Si no puedo, donde haya más botellines para que sea más fácil recogerlos todos juntos. Pero siempre sin tapón.

Acerca de los vasos y la higiene, yo no soy quisquilloso. Es agua y punto, que nadie te va a escupir dentro del vaso ni a orinar en su interior. Peores cosas nos metemos en la boca sin enterarnos. ¿A que cuando comes una croqueta o una empanadilla no te preocupas del contenido? ¿Y las ensaladas? ¿Sabes lo difícil que es lavar la lechuga? ¿Y las setas? (que no se lavan, sólo se les quita un poco la tierra) ¿Y la rodajita de limón en la cocacola? Intenta lavar un limón que esté sucio y ya me contarás si eres capaz de quitarle los «puntitos negros». Muerto

Lo más ecológico son los vasitos de cartón y contenedores bien señalizados para recogerlos. En el Maratón de Madrid dieron agua en botellines e isotónica (no de lúpulo, sino de las otras) en vasos de cartón. Y la última edición estaba centrada en el reciclaje.


polve

Novo foreiro
Novo foreiro
4/09/08
0 Carreiras
17 Mensaxes

Respostar citando Envío Mér, 19 Nov 2008, 15:39
Asunto: Re: Carreiras populares e responsabilidade ecolóxica

Moi ben LiceJ, estou de acordo.
Na II carreira do Corgo, poñian capachos despois do habituallamiento para tirar o botellín, e si non o tirabas pedianche que seguiras con el ata o final para alí tiralo. Creo que non é mala idea, e só require un pouco de colaboración de cada un de nos.
Saúde.
cajulo

Novo foreiro
Novo foreiro
23/08/08
0 Carreiras
28 Mensaxes

Respostar citando Envío Mér, 19 Nov 2008, 19:16
Asunto: Re: Carreiras populares e responsabilidade ecolóxica

Tamén estou dacordo con Lincej. É unha cousa que os organizadores deberían ter en conta na medida do posible. O que dí Polve, o de que no Corgo había capachos ten razón, pero os que non sabiamos da existencia deses capachos desfixémonos dos botellíns antes de velos. Outra opción entón sería anunciar a existencia deses capachos.
Veña!





Podes publicar novos temas
Non podes responder a temas
Non podes editar as túas mensaxes
Non podes borrar as túas mensaxes
Non podes votar nas enquisas
Non podes adxuntar arquivos
Podes descargar arquivos