Foros ›
Autor
Mensaxe
omiguel

Foreiro infantil
Foreiro infantil
3/03/11
41 Carreiras
95 Mensaxes
Vilalba
Respostar citando Envío Ven, 15 Feb 2013, 21:28
Asunto: Disfrutar e competir no monte

Disfrutar e competir


Veño observando que en moitos foros das carreiras de montaña aparecen foreiros que se empeñan en separar os términos disfrutar e competir como se fosen opostos. Esto chámame a atención en dous sentidos: como corredor e como aficionado ás carreiras que as disfruta tamén como espectador. Por este motivo gustaríame dar tamén a miña opinión sobre o tema, con ánimo de que ninguén se sinta ofendido polo que vou expoñer.

Como corredor:

A verdade é que só levo 33 participacións en carreiras populares dende decembro do 2010, un tercio delas, máis ou menos, polo monte. Dende que probei as carreiras por montaña, recoñezo que non me gustan as de asfalto, estrésanme, sobre todo cando son cortas, pero podo dicir que en todas esas carreiras sexan de asfalto, sexan de monte, dei o 100 % do que tiña nese momento. Cando entreno para unha carreira en concreto trato de chegar descansado e coa máxima forza para facelo o mellor posible. Cando unha carreira non é o meu obxectivo ou non se axeita ás miñas características ou non me interesa moito por algunha razón o que fago é non modificar os adestramentos, non descanso antes da carreira e tómoa coma un adestramento de calidade, pero dando tamén o 100% do que teña naquel momento.
A pesar de ser un corredor paquete, dos que nunca gañaremos ningunha carreira, nin estaremos cerca, recoñezo que cando máis disfruto é cando compito, sexa para quedar entre os 50 ou entre os 100 ou entre os 200 primeiros. Non me entendades mal, o posto dame igual e nunca esprinto para gañar postos, só o faría para subir ó podio cousa que mal que me pese non vai pasar, así que nunca esprinto. Pero se penso que non me esforcei o suficiente nunha carreira non me quedo conforme, eso é para min competir.
Entendo que alguén, por molestias, por unha lesión, por precaución, por falta de forma, corra por debaixo do que pode dar, etc. pero un participante que podendo facer dúas horas conscientemente fai tres, paréceme casi como facer trampa para perder e como corredor que compite con él non me gusta porque ó deixarnos chegar por diante del estanos enganando. E que me deixen gañar non me gusta nadiña. Eso faise cos nenos pequenos pero entre adultos queda feo…

Como espectador:

Como corredor son un paquete pero como espectador son moi esixente. Disfruto vendo pasar os primeiros e vendo pasar os últimos. O mismo respeto merecen os Arca, Riobóo, Pacios, Elpidio, Cancelo, Quintáns, etc. que os ves e parece que van sobrados que os últimos do pelotón que se ve que lles costa e que van afogando. Agora ben, non iría ver ningunha carreira se todos os participantes fixesen conscientemente tres horas podendo facer dúas. Xa sei que nas carreiras populares non corren (ou non soen correr) profesionales pero aínda así esa actitude como espectador que son paréceme inadmisible. Que vos parecería ir a ver a etapa do Alpe d’Huez e que pase todo o pelotón xunto falando uns cos outros?

Tanto como corredor coma espectador:

Gústanme máis as carreiras de montaña, con moita diferencia, e recoñezo que o reloxio é orientativo pois no mesmo recorrido inflúen moitos aspectos que no asfalto nótanse menos, sobre todo as condicións metereolóxicas. A paisaxe permite recorridos dunha beleza impresionante onde da gusto facer deporte, o asunto do firme irregular e as marcas que constitúen o recorrido da carreira evidentemente esixen unha maior concentración, a xente ten que ser máis solidaria pois está máis exposta a perigos e axúdanse máis uns ós outros. Na montaña é inadmisible non botarlle unha man ó que levas ó lado ou ó que atopas con algún problema. Uns minutos, nun trail de 30 ou 40 kilómetros non son nada.
Considero tamén que disfrutar de todo esto non está reñido para nada con facelo o mellor posible, é dicir, competir. Cando corro polo monte dame tempo a ver a paisaxe, a falar co do lado e a sacar unha foto co móvil se me parece que vale a pena, entre outras cousas porque a maior parte do tempo vou andando, non correndo, pero para “ir de paseo” non pago o que costa inscribirse nun trail, sobre todo estando federado, sabendo que podo facer o mesmo recorrido pola miña conta gratis.
Por todo esto, dicir que “os que amamos a montaña vemos o trail desta maneira” ou algo así, non me lembro ben, particularmente paréceme bastante mal porque se entende que os que non o vemos así non queremos o monte e eso non é correcto. Competir non é o contrario de disfrutar, nin moito menos, como pode comprobar calquera que consulte o Diccionario da Real Academia…

Pido disculpas se alguén se sinte aludido cos meus comentarios.

Por último, un exemplo: Anton Krupicka, como sabedes, tivo que retirarse dous anos seguidos de Leadville indo en cabeza con máis dunha hora de diferencia co segundo porque en vez de regular e gañar fácil quixo ir o máis rápido posible (competindo consigo mesmo). Xa sei que él é profesional, pero quizais por eso debera valorar máis gañar a carreira. Sin embargo, con eso “sólo” daquela non se quedaba a gusto. Cada un é cada un…

O máis importante, que cada un faga o que queira, faltaría máis, non vou ser eu o que diga o que teñen que facer os demáis
orbita

Foreiro Veterano
Foreiro Veterano
18/02/10
0 Carreiras
1728 Mensaxes

Respostar citando Envío Ven, 15 Feb 2013, 22:27
Asunto: Re: Disfrutar e competir no monte

Aplauso +1
Magono

Montañés
Montañés
20/03/11
292 Carreiras
741 Mensaxes
Lugo
Respostar citando Envío Sáb, 16 Feb 2013, 1:02
Asunto: Re: Disfrutar e competir no monte

Totalmente de acuerdo omiguel.
cordobes

Novo foreiro
Novo foreiro
30/06/12
1 Carreiras
9 Mensaxes

Respostar citando Envío Sáb, 16 Feb 2013, 1:03
Asunto: Re: Disfrutar e competir no monte

me siento muy identificado con ese manifiesto
Me gusta competir y llegar satisfecho con la carrera que hice que incluye sensaciones como fatiga sufrimiento y una enorme satisfaccion al llegar sobre todo si creo que di todo lo que podia,independientemente de la posicion y el tiempo en el que termine.
Saludos a todos
DAntilles

Foreiro Xuvenil
Foreiro Xuvenil
27/04/11
46 Carreiras
234 Mensaxes
Ribeira
Respostar citando Envío Sáb, 16 Feb 2013, 1:36
Asunto: Re: Disfrutar e competir no monte

SIN ÁNIMO DE OFENDER,
creo que che saíu un dircurso cheo de incoherencias. Pensando

(como mostra máis representativa)
Non acabo de entender como un corredor pode dar o 100%, se NON esprinta (tendo forzas para facelo) os "últimos metros". Abraiado
Independentemente dos corredores que poida superar, dos segundos que poida arañar, de que non haxa espectadores animando...

O que máis me gustou foi a última frase. Moi feliz

A seguir disfrutando do monte, do asfalto, dos compañeiros, dos espectadores, dos avituallamentos, dos agasallos... DAS CARREIRAS!!!

Moitas gracias aos organizadores!! Aplauso
diego_vigo

Foreiro Xuvenil
Foreiro Xuvenil
16/03/11
1 Carreiras
158 Mensaxes

Respostar citando Envío Sáb, 16 Feb 2013, 1:52
Asunto: Re: Disfrutar e competir no monte

este es un punto de vista, pero cada uno somos un mundo. Se deben respetar todas las posturas de porqué vamos a las carreras, y no validar más la de uno por muy bien que se argumente.

Si hay 200 corredores, hay 200 motivaciones para estar ahi, cada uno debe estar en harmonía consigo mismo y no cuestionar o justificar la de los demás.

Una duda. Yo vengo del ciclismo de competición, y allí al que sprinta por el puesto 60º de una carrera se le llama 'globero', ¿hay algún término similiar aqui en atletismo??
seixi

Foreiro Veterano
Foreiro Veterano
22/11/08
0 Carreiras
1016 Mensaxes
A Coruña
Respostar citando Envío Sáb, 16 Feb 2013, 8:12
Asunto: Re: Disfrutar e competir no monte

Obviamente cada uno tiene su opinión, todas igual de respetables, y entiendo la tuya.

En lo que creo que te equivocas es al criticar las opiniones sobre ir al monte a disfrutar, ya que en su mayoría se escribieron aconsejando a corredores acostumbrados al asfalto y a las marcas, en sus primeras carrera por el monte. Entiendo que quieras dar el 100%, pero creo que estarás de acuerdo en que es complicado hacerlo cuando no sabes lo que te vas a encontrar. Si sales en tu primer trail a intentar ir a 6'/km, a correr todo el rato, a mirar el tiempo que haces... lo más probable es que no lo disfrutes y quizá que no repitas. Creo que por ahí iban los tiros. Incluso la gente se preocupa por el chip... Cuando lleven algunas carreras y sepan de qué va el tema ya puede uno plantearse una carrera a tope, creo yo.
XoseM

Mods
Mods
21/10/08
0 Carreiras
2219 Mensaxes
Galiza
Respostar citando Envío Sáb, 16 Feb 2013, 8:39
Asunto: Re: Disfrutar e competir no monte

seixi escribió:

En lo que creo que te equivocas es al criticar las opiniones sobre ir al monte a disfrutar, ya que en su mayoría se escribieron aconsejando a corredores acostumbrados al asfalto y a las marcas, en sus primeras carrera por el monte..


ahí está o asunto. Tanto en asfalto ou monte, cada un encontra a motivación do xeito que cree máis axeitado e corre como mellor lle presta (sempre con respeto polos demáis participantes e o entorno).

Pero no contexto indicado por seixi a expresión disfrutar debe interpretarse como un consello ben intencionado, algo así como tómao con calma, mira, aprende... que terás tempo para exprimirte (se ese é o teu desexo).

Polo demáis, creo que odiego foi bastante respetuoso mostrando a súa opinión. Como ben dí, non existe contraposición entre disfrutar e competir. A maioría só competimos contra nos mesm@s pero disfrutamos xunto con tod@s @s demáis. Competir é opcional, disfrutar é sobrevido, pero frecuente pois se non non seguiríamos correndo.
Non comparto con odiego o de saír a dar o teu 100% (dentro do estado actual de forma e fase de entramento), eso tamén é opcional. Teño ido a carreiras (tamén de monte) só por correr por ese lugar, esforzándome pero deixandome ir ao ritmo que me pide o corpo. Esto non é bo ni malo nin é consello para ninguén, é simplemente a actitude personal con respecto a correr. E se un sae a asfixiarse si ou sí, pois tamén haberá que respetalo.

Só rematar dicindo que non sei a "santo de qué" ven esta reflexión de odiego, parecese como se vise escrito repetidamente a contraposición de disfrutar/competir e lle resultase molesta. Eu non ha percibo como unha postura que se defenda de xeito recurrente Pensando Pero ben, filosofar de cando en vez non está de máis.

edito: repito, paréceme ben que odiego diga o que crea máis pertinente, non é unha crítica a el Parar Só que eu non vexo tal debate.

-- Chámame "ghose"
callosraba

Foreiro Senior
Foreiro Senior
28/08/12
0 Carreiras
406 Mensaxes

Respostar citando Envío Sáb, 16 Feb 2013, 10:45
Asunto: Re: Disfrutar e competir no monte

ufff, non sei se intervir ou non....

Fai algún tempo un paisano asidúo ós paseos polas montañas do Macizo Central ourensán comentoume : "o monte estase a convertir nun circo e nunha pasarela" ....non ía moi desencamiñado..pero con matices

Despois escribo e desenrolo o tema que agora atópome no choio
saric

Foreiro Xuvenil
Foreiro Xuvenil
16/11/09
8 Carreiras
295 Mensaxes

Respostar citando Envío Sáb, 16 Feb 2013, 10:46
Asunto: Re: Disfrutar e competir no monte

Eu creo que esto ben en parte polo que falou Guti, e eu corroborei, sobre o de disfrutar nas carreiras de monte. Sobre todo se non eres un pro, ou como di XoseM vas a disputar a tua 1ª carreira no monte, ou as primeiras.
Pero e que aqui pasamos de falar de disputar, que para min pode ser baixar de duas horas nun minitrail ou simplemente non abandoar (o que para otra persoa pode ser facer o ridiculo), a falar de chip e fotofinish cando non entras entre os 10 ou 100 primeiros.
E non hai moito que algun falaba de empurrons e sacar os brazos para adiantar.. Muro
Mond

Montañés
Montañés
11/10/10
0 Carreiras
626 Mensaxes

Respostar citando Envío Sáb, 16 Feb 2013, 11:24
Asunto: Re: Disfrutar e competir no monte

Pues sobre este tema de carreras, competir, disfrutar, etc., habrá tantas opiniones, historias, motivaciones, filosofías, o como-le-queráis-llamar como personas. Así que aunque soy un asiduo corredor por el monte, no me voy a meter... al menos de momento.

Lo que sí voy a puntualizar es esta frase:

omiguel escribió:
Que vos parecería ir a ver a etapa do Alpe d’Huez e que pase todo o pelotón xunto falando uns cos outros?

Pues me parecería de lo más normal. Yo llevo unas 12 o 13 visitas al Tour de France, y a muchas otras carreras, y salvo los escapados (si los hay), eso de ver pasar al pelotón (el autobús se le suele llamar en el argot), todos juntos y prácticamente hablando entre ellos, es bastante normal; tanto el el Alpe D'Huez, como en Tourmalet, en Plateau de Beille, en Aubisque, Soulour,... Y ya es el despiporre cuando sprinters que van a cola de pelotón suben casi como un escalador escapado (gracias a los coches, los empujones de "aficionados", la vista gorda de los jueces,...). Pero bueno, el ciclismo es así. Y ojo, que no es una rajada, ya me gustaría a mí subir a la mitad de velocidad que suben ellos hablando.

Sé que no es el tema, pero no me resistía a comentar esa frase de omiguel.

www.sportgumby.blogspot.com
bernardo.coruxo

Foreiro Xuvenil
Foreiro Xuvenil
21/10/11
0 Carreiras
327 Mensaxes

Respostar citando Envío Sáb, 16 Feb 2013, 12:03
Asunto: Re: Disfrutar e competir no monte

totalmente d acordo con omiguel, eu prsonalmente disfruto dando o cento por cento nas carreiras...enon entendo a sta xente que parece que inventaron as carreira no monte cando dicen que se o chip que se o ritmo...pois claro que eu quero chip e tamen quero quedar o mellor posible...eu disfruto asi...que problema hay?
jpablo

Foreiro infantil
Foreiro infantil
3/07/11
0 Carreiras
139 Mensaxes

Respostar citando Envío Sáb, 16 Feb 2013, 12:13
Asunto: Re: Disfrutar e competir no monte

Cada uno disfruta y compite por muchas razones diferentes pues va relacionado a los sentimientos y emociones,etc individuales de cada uno.Creo que la cuestión es de ética y valores sin más y como los reflejamos a la hora de competir

www.asociaciondeportivacar.com

www.facebook.com/asoci...ar?fref=nf
cromlech

Novo foreiro
Novo foreiro
21/08/12
0 Carreiras
4 Mensaxes

Respostar citando Envío Sáb, 16 Feb 2013, 19:00
Asunto: Re: Disfrutar e competir no monte

Estoy de acuerdo con el concepto de que no dar el 100% en las carreras puede ser una forma poco solidaria de contribuir al disfrute general en términos de competencia, ya que más alla de los galgos, lejos de los premios económicos y trofeos, la competencia se sustenta en el compromiso y la motivación personal de cada uno.
Pero vaya, no creo que, habiendo cada año un mayor nivel de exigencia y más gente cada vez más preparada y con ganas haya un deficit por ese lado... Pensando Pensando Pensando
enjapeneiva

Foreiro Xuvenil
Foreiro Xuvenil
10/04/10
40 Carreiras
182 Mensaxes

Respostar citando Envío Sáb, 16 Feb 2013, 21:07
Asunto: Re: Disfrutar e competir no monte

Pues yo creo que hay tantas motivaciones como corredores y tan respetables unas como las otras, tanto las de quienes disputan puestos y victorias como las de quienes se esfuerzan por encontrar su propio límite y por supuesto las de quienes va a finalizar y punto. Ni veo motivo de disputa ni tampoco para ponerse "estupendos" sobre ese particular. ¡Salud a todos!





Podes publicar novos temas
Non podes responder a temas
Non podes editar as túas mensaxes
Non podes borrar as túas mensaxes
Non podes votar nas enquisas
Non podes adxuntar arquivos
Podes descargar arquivos