Foros ›
Diario de Pepemanba e os 313 concellos galegos
Foros de debate / Diarios de adestramento
Respostar ao tema

Autor
Mensaxe
Pepemanba

Foreiro infantil
Foreiro infantil
13/05/16
150 Carreiras
53 Mensaxes

Respostar citando Envío Lun, 04 Ago 2025, 10:54
Asunto: Diario de Pepemanba e os 313 concellos galegos

Ola ós foreir@s de todas as categorías,

Chámome Pepe, son corredor amateur afincado en Coruña e levo desde 2015 participando en carreiras con certa frecuencia. En 2016 corrín a miña primeira maratón en Madrid, e agora mesmo vou por 12 maratóns, entre elas tres en sub3h e as tres Majors de USA. Ó longo do tempo fun compartindo quilómetros con grupos fantásticos como Beerrunners Coruña, cos Marines o co club Gallaecia Raid, e participando en carreiras de todo tipo: pedestres, medias, trails, obstáculos, orientación...

A finais de 2023, despois de vivir o 21k Volta á Ría de Ferrol, quedeime co dato de que esa proba pasaba por 4 concellos e que ía rotando a saída cada ano. Picoume a curiosidade por saber cantos concellos tiña Galicia e cantos levaba visitado a través de carreiras. En decembro de 2023 levaba visitados 45 concellos participando en carreiras, e nestes últimos anos activei o chip "Don Quijote", elevei a afección do running a un punto un tanto obsesivo e sendo hoxe agosto de 2025 o contador está en 129 concellos. Millas, ultra trails, medias, pedestres, roteiros... Un reto maiúsculo, onde a complicación real son os desprazamentos en coche (en moitas ocasións sen liar a ninguén máis) e facer cadrar a axenda das carreiras cos compromisos familiares e do día a día.

Debo moito, moitísimo a este foro, por ser a principal fonte de referencia para consultar o calendario de probas, que vou complementando coas páxinas que organizan as carreiras (Championchip Norte, Carreiras Galegas, Cronotech...). En Instagram, vou subindo información sobre os concellos que visito e cando podo o calendario das vindeiras semanas: https://www.instagram.com/correndogalicia/ Tamén teño un blog aberto, pero xa non me da o tempo para telo actualizado neste momento, verei se nun futuro o resucito.

Estou lonxe de ser un veterano foreiro e teño aberto temas un pouco "particulares" (como cando preguntei por carreiras con medallas conmemorativas, ehem), pero apetéceme ir recopilando por aquí breves crónicas dos concellos que aínda teño pendentes.

Agardo que lle resulte interesante a alguén! Lémonos por aquí e vémonos nas carreiras!

313 concellos por (per)correr - instagram.com/correndogalicia

Última edición por Pepemanba o Lun, 04 Ago 2025, 21:34; editado 1 vez
OrEK

Maratoniano
Maratoniano
7/01/18
99 Carreiras
528 Mensaxes
Lugo
Respostar citando Envío Lun, 04 Ago 2025, 12:19
Asunto: Re: Diario de Pepemanba e os 313 concellos galegos

Collo sitio Sorriso
Pepemanba

Foreiro infantil
Foreiro infantil
13/05/16
150 Carreiras
53 Mensaxes

Respostar citando Envío Lun, 04 Ago 2025, 18:34

Sábado 2 de agosto 2025 - XI Roteiro de San Bartolomeu
MONFERO (Concello nº128)

O meu principal problema para asistir a carreiras en todo canto concello hai é encaixar a axenda. En verán, inda por riba, todo é máis complicado. Festas familiares, reencontros de amigos, eventos cada día... O primeiro venres de agosto en Coruña houbo concerto de Baiuca e quedara cuns colegas para velo. A cuestión é que despois do concerto a troula continuaba, e xa non teño o corpo para queimalo de noite e de día. Con moito pesar, escapei de festa e descansei para vivir a experiencia do roteiro de Monfero.

Monfero é un deses concellos que non conta con moitos eventos deportivos. Polo menos, nestes últimos anos non chegara a localizar ningunha carreira. Neste foro descubrín a existencia dun roteiro organizado por un veciño da zona, que contaba cos permisos para argallar unha andaina, sen tratarse dunha carreira convencional: sen cronometraxe, sen clasificación, sen competición real. O seu obxectivo era poñer en valor o mundo rural, deixar que non esmoreza e dar a coñecer as fermosas terras do Eume.

Neste reto de correr nos 313 concellos, polo de agora teño un estándar de esixencia "elevado". No sentido de que estou contabilizando carreiras de todo tipo (pedestres de toda distancia, trail, obstáculos, orientación...) pero que conten cunha organización. Chegará o momento no que terei que abrir a man naqueles concellos que levan tempo sen organizar carreiras ou que nunca chegaron a celebrar unha. A filosofía de Manuel Bouza, artífice deste roteiro de Monfero, paréceme fantástica se nun futuro chego a plantexar algunha proposta neses concellos máis 'agochados' no mapa galego.

O sábado pola mañá resultoume máis complicado a viaxe en coche que o roteiro en si, xa que de Google Maps debes fiarte o xusto. Mira que neste caso non faltaban indicacións dos organizadores e ata sinais durante a ruta, pero nun cruce nunha costa con moita pendente, unhas raparigas quedaron atoradas co coche ó dubidar por onde ir e formaron caravana ata que puideron arrincar. E o meu C3 sofre tanto ou máis coma min nesas situacións límite, por sorte puidemos safar todos.

Despois de recoller o dorsal (para levar a conta da xente, non por motivos competitivos), saudar uns amigos Beerruners e atender á emotiva presentación do roteiro, no que se explicou todo para o seu correcto desenvolvemento, comezou a aventura.

Sen pistoletazo de saída, sen conta atrás, sen cronometraxe nin nada. Un roteiro con moito aroma de mañá familiar, no que houbo tanto 'andaríns' como 'andaríns máis lixeiros'. Quedei abraiado pola fermosura do lugar, o coidado do camiño (polos propios organizadores) e tamén o perfecto balizado, onde era imposible perderse.

Nunha zona na que era de obrigado cumprimento 'reducir a velocidade' coincidín cun corredor que viñera desde Lugo e que participaba nas carreiras sen reloxo. Todo un 'outsider' nos tempos de Strava, e co que comentei algunhas carreiras da provincia lucense.

Chegados ó momento crítico das frechas de separación de camiños, para elixir entre o roteiro de 17 km ou o de 12,5 km, xa que tiña a oportunidade de dar marcha atrás, elixín o treito máis curto. Estaba anotado no percorrido longo, pero despois inscribírame no 5k de Ortigueira do domingo, e mellor conservar pernas para unha carreira na que ía ir con outro chip. Cheguei o punto de partida, tomei o avituallamento post-carreira correspondente e non tardei en liscar para cumprir coa axenda social da tardiña. Inda tocaba outra parada runner este fin de semana.

Distancia: 12,3k | Desnivel: 562m | Tempo: 1h 19m 23s | Ritmo: 6:26 /km | Posición: N/A

Pepemanba

Foreiro infantil
Foreiro infantil
13/05/16
150 Carreiras
53 Mensaxes

Respostar citando Envío Lun, 04 Ago 2025, 18:58

Domingo 3 de agosto 2025 - XI Carreira Popular de Ortigueira
ORTIGUEIRA (Concello nº129)

Despois dun sábado no que tocara Monfero pola mañá e o aniversario dunha amiga pola tarde, chegou outro domingo de erguerse cedo. O destino nesta ocasión era Ortigueira, descubrindo a cantidade de ciclistas que circulan entre o tramo das Pontes e Ortigueira un domingo pola mañá.

Outro dos 'problemiñas' que teño neste reto é chegar a vilas nas que non teño moi claro cal é a mellor zona onde aparcar, e ás veces preocúpame de máis ou demasiado pouco. Por exemplo, para o Quiroga Trail Challenge, vendo o nivel de fama da proba e pensando que todo sería un barullo, fun moi temeroso e con antelación pensando que tería que aparcar moi lonxe da saída, e non foi así. No trail de Mañón ou no de Ames, inda que teñen un 'leira-park', ás veces hai zonas enlamadas que por pouco non sae o coche. E na carreira de Pascua de Padrón, fun coa confianza de atopar sitio, pero entre que o centro da vila é un pouco caótico, en feira inda máis e chovía bastante, fun un pouco apurado para atopar sitio.

Volvendo a Ortigueira, tiven a sorte de coincidir cun corredor da zona moito máis espabilado ca min, que levantou un valado para poder deixar o coche no parking da zona do porto no que había atraccións de feira polas festas. Así que deixei o coche moi preto da saída, recollín o dorsal, calcei as zapas e agardei ata o comezo. Non me puxen demasiado lonxe da primeira liña, xa que tiña recente a experiencia de Moraña na que tocou vivir un tapón interesante durante 500 metros.

Na saída apretei un pouco de máis do ritmo que tiña pensado, e ó chegar ás subidas ía controlando os tempos e superando algúns corredores. O primeiro quilómetro saíu cun ritmo bastante alegre, e do km 1,5 ata o 2,5 tocou vivir unha subida empinada na que había que apretar ben os dentes. Puiden recuperar ritmo alto na baixada de terra, pero xa no quilómetro final, pegado á beira do mar ata chegar a alameda da saída, non tiven forzas para seguir a un corredor que me adiantou e ía máis fresco ca min. Foi unha (marabillosa) sorpresa descubrir que este 5k realmente era un 4,5k, un respiro final que sentou moi ben e que permitiu aguantar mentalmente.

Levaba varias carreiras no que estiven preto do podio, e nesta ocasión sorriume a fortuna e tocou un 3º posto de categoría Máster 1, que pasou a ser segundo ó resultar non acumulativos. Tocou agardar un par de horiñas para o momento de podio, pero todo resultou estupendo nunha vila fermosa da que me levo un bo recordo.

Distancia: 4,5k | Desnivel: 66m | Tempo: 16m 50s | Ritmo: 3:43 /km | Posición: 6º (2º Cat. Máster 1)

Meigalicix

Experto no foro
Experto no foro
19/02/12
59 Carreiras
3291 Mensaxes
Vigo
Respostar citando Envío Lun, 04 Ago 2025, 21:28

Eu tamén vou collendo sitio Sorriso

Moi interesante o que contas do roteiro en Monfero. Debería haber máis coma ese